fredag 27 januari 2017

Veckans bokattacker

Oj, då var redan januari snart förbi! 
Det känns som jag kom till jobbet efter nyår, tog en kopp kaffe i automaten och så säger nån att nu är det den 25 januari, minsann. "Men verksamhetsberättelsen för 2016 då?" tänker jag ångestfyllt. Och bokattackerna jag lovade mig själv att göra! Och beställa möbler till det gråa, kala rummet som dagsläget inte ens förtjänar sitt namn: bokpratarrummet. Usch, jag måste verkligen hitta ett smidigare, lite mer inspirerande namn. Kunskapskällan (ordvits på Ekkälleskolan)? Eller kanske bara Källan? 

Denna veckan blev det i alla fall gjort. Här presenteras stolt veckans bokattacker. 


  
  


Framför allt Mördarens apa gjorde succé, efter vi läst Legenden om Sally Jones tillsammans och jobbat med läsförståelse i 5A. Nu är det nu fyra elever på kö! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar